Canal de fotos

22/2/09

Conferència de Josep Cervelló a Tavèrnoles

Gaudir de les explicacions d’en Josep Cervelló és sempre un privilegi. Fa uns vuit anys que el conec i encara recordo la primera vegada que li vaig sentir parlar sobre discurs mític i discurs lògic i com em va deixar bocabadat; era a la presentació de l’assignatura de Prehistòria i Història Antiga de la carrera d’Humanitats a la UOC.

Divendres passat la conferència d’en Josep Cervelló a Tavèrnoles (Organització de l’espai i cultura: de l’espai arquetípic a l’espai funcional) va comptar gairebé amb una trentena d’assistents. La sensació que me n’emporto, arrel dels comentaris de post-conferència, és que va agradar, i crec que en Josep també va deixar-ne algun de bastant bocabadat. Una persona es queixava que era una llàstima que no hi hagués hagut més gent, tant per la temàtica de la conferència, com per la qualitat de l’orador; una altra em feia saber que se li havia fet curta la xerrada.

En Josep, sense cap altre suport que la seva paraula i el seu to de docent, va saber mantenir l’interès entre els oients. Primer va fer un repàs de com les diferents cultures han interpretat el seu entorn i el seu imaginari col•lectiu, i com això s’ha vist reflectit en la manera d’organitzar-se urbanísticament. Després es va obrir un col•loqui molt amè de gairebé mitja hora on la temàtica ja va ser més variada: des de religió fins a convivència entre cultures; des d’onades migratòries fins a feminisme al món àrab.

Aquesta conferència es troba inclosa dintre del Programa de Participació Ciutadana vinculat al POUM i amb ella es dóna el tret de partida a tot un seguit d’actes que tindran lloc els propers mesos. Sense anar més lluny, divendres 27 de febrer, hi ha la presentació de l’equip redactor i s’aprofitarà per explicar les diferents fases de les que es composa el procés de redacció del POUM.


2 comentaris:

Una vegada vaig fer un curs:"El món funerari a l'antic Egipte. Creences i pràctiques" on l'esquema ordenat de la meva vida acadèmica es va començar a esmicolar fins a trencar-se en dos. Em va agradar tant el curs i la ideologia que, tot i cursar ja una carrera, a l'any següent estava matriculada a Humanitats fent PHA.
En Josep és únic. Per a mi, tot un model a seguir juntament amb Kemp, Hornung i com no Henry Franckfort. Josep t'estimem! Ets un gran professional!
Fins ara.

Jo tambè vaig fer el curs "el món funerari a l'antic Egipte" i em va agradar moltíssim.

Estic segura que la conferència va ser molt interessant i és una pena no haver pogut assistir.

Inma

Comparteix-ho